luni, 22 ianuarie 2018

Metode de diminuare a stresului cauzat de locul de muncă/viața cotidiană


Observăm în jurul nostru cum factorii stresori sunt tot mai mulți. Pe lângă zgomotul cotidian, aglomerațiile din autobuz și magazine, facturile care așteaptă să fie plătite, traficul intens și mulți alți factori stresori ce ne afectează în viața de zi cu zi, se întâmplă adesea ca și jobul să îți poată da stări de disconfort, multe task-uri de îndeplinit sau neînțelegeri cu șefii, colegii. Acești factori stresori ne pot afecta din punct de vedere psihic și emoțional.


Ca să înțelegem mai bine conceptul de stres, mai jos aveți prezentate nevoile unui angajat la locul de muncă. Este necesar să știm că atunci când persoana este privată de satisfacerea nevoilor psihologice de bază, ea experimentează stresul. Însă, dacă nevoile sunt satisfăcute prin interacţiunea sănătoasă cu alţi oameni şi cu societatea, atunci individul devine o fiinţă umană împlinită şi sănătoasă din punct de vedere psihosomatic.

Ca să înțelegeți mai bine, am atașat o imagine cu Piramida lui Maslow care explică nevoile principale ale oamenilor:






























Personal recomand câteva idei/metode de diminuare a stresului:

Fă-ţi timpul tău personal!
  • Ca de ex: Mergi la o şedinţă de masaj, sigur o să-ți prindă bine!
  • Rezervă-ţi timp doar pentru tine, fără ca să fii deranjat/ă de telefoane, fără emailuri, etc. Timp în  care poţi să citeşti o carte, ca de exemplu un roman de dragoste sau ceva pozitiv.
  • Notează-ţi într-o agendă câteva dorinţe/vise, citeşte-le şi fă ceva pentru acestea în fiecare zi.
  • O baie relaxantă, cu lumânări parfumate şi petale de flori. 
  • Relaţionează, ţine legătura cu cei dragi. Faceţi ceva împreună, ieşiţi la munte, la o distracţie. Vorbeşte cu cineva drag ţie.
  • Motivează-te! Cum? Fă-ţi un cadou atunci când ai făcut ceva bine/ft bine la locul de muncă sau în viaţa de zi cu zi.
  • Zâmbeşte 
  • Iubeşte un animal, o floare
  • Mergi la un spectacol de operă, la teatru! 
Recomandări titluri de cărți:

Citeşte o carte care să te influenţeze în mod pozitiv sau care sa te delecteze pur si simplu:
  1.  Forta gandirii pozitive - Norman Vicent Peale
  2.  Poti sa-ti vindeci viata - Loise Hay (la care recomand sa va uitati si la filmuletul Loise Hay pe  care il gasiti pe internet, dureaza o ora, este vorba despre povestea autoarei.)
  3.  Cum sa-ti intaresti încrederea în tine (practica psihologica)
  4.  De la bine la excelent - Zig Ziglar (ador cartile de la el)
  5.  Putere nemărginită - Anthony Robbins
  6.  Descoper forța din tine (vol. 1 si 2) - Anthony Robbins
  7.  Te iubesc - roman de dragoste
  8.  Emoțiile și sănătatea -  Osho
  9.  Atitudinea este totul - Jeff Keller
  10.  Cartea gesturilor - Peter Collet (practica psihologica)
  11.  Cum să ne eliberăm de frica de ceilalți (practica psihologica)
  12.  Intrebările sunt de fapt răspunsuri- - Allan Peace
  13.  Farmacie pentru suflet - Osho
  14.  Cu mănusi - Mihaela Nicole (cum sa te porti in societate)
  15.  Ținuta pentru succes Mihaela Berciu 
În cazul în care simţi că ai o stare de anxietate continuă, manifestată prin tristeţe, incapacitatea de a lua decizii, de a face lucruri, teamă şi frică, mergi la un psihoterapeut care te va ajuta să identifici problema/problemele şi care te va ajuta în găsirea soluţionării problemelor. 


Cu drag,
Psiholog Florina Gabriela Pascariu